Kerään tänne listan lukemistani kirjoista sitä mukaa ja siinä järjestyksessä kun olen ne lukenut. Lukutahtini on huomattavasti nopeampi kuin bloggaustahtini, joten linkit bloggauksiin tulevat jälkijunassa. Ihan kaikista lukemistani kirjoista en ehdi kirjoittaa, mutta suurimmasta osasta kuitenkin. Seuraamalla minua Goodreadsissa näet myös mitä olen parhaillaan lukemassa.
Joulukuu
Antti Rönkä & Petri Tamminen: Silloin tällöin onnellinen
Kimmo Ohtonen: Ikimaa – Kuiskaajien kilta
Kate Atkinson: Liian kirkas taivas
Cecilia Samartin: Naiset valkoisissa
Hanna-Riikka Kuisma: Kerrostalo
Mikko Rimminen: Jos se näyttää siltä
Juha Itkonen & Kjell Westö: 7 + 7 – Levottoman ajan kirjeitä
Monika Fagerholm: Kuka tappoi bambin?
Elizabeth Strout: Olive, Again
Marraskuu
Ian McEwan: My Purple Scented Novel
Ian McEwan: The Cockroach
Johanna Venho: Ensimmäinen nainen
Siri Hustvedt: Muistoja tulevaisuudesta
Dolores Redondo: La cara norte del corazón
Haruki Murakami: Tanssi tanssi tanssi
Neil Gaiman: Pohjoinen mytologia
Lasse Nousiainen: Itärajatapaus
Lokakuu
Heli Laaksonen: Aurinko. Porkkana. Vesi.
Kaspar Colling Nielsen: Tanskan sisällissota 2018-24
Jokha Alharthi: Celestial Bodies
Philip Pullman: The Secret Commonwealth (The Book of Dust Volume Two)
Anna-Kaari Hakkarainen: Dioraama
Peter Høeg: Sinun silmiesi kautta
Ta-Nehisi Coates: The Water Dancer
Elena Ferrante: Amalian rakkaus
Rosella Postorino: Suden pöydässä
Syyskuu
Meiju Niskala: Sata kirjettä kuolleelle äidille
Margaret Atwood: The Testaments
Yuval Noah Harari: Sapiens: Ihmisen lyhyt historia
Colson Whitehead: The Nickel Boys
Fred Björksten: Poika ja Tyttö ja Poika Washingtonissa
Elokuu
Malena Ernman, Beata Ernman, Greta Thunberg, Svante Thunberg: Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä
Akseli Heikkilä: Veteen syntyneet
Clare Mackintosh: Lopun jälkeen
Gabriel Tallent: Minun ikioma kultani
Oyinkan Braithwaite: My Sister, the Serial Killer
Elina Hirvonen: Punainen myrsky
Elif Shafak: 10 Minutes 38 Seconds in this Strange World
Katie Lowe: Jumalten verta suonissamme
Heinäkuu
Jeffrey Eugenides: Virgin Suicides – Kauniina kuolleet
Elizabeth Montagu: Honourable Rebel
Jane Austen: Pride and Prejudice
Patricia Highsmith: Lahjakas herra Ripley
Penelope Fitzgerald: The Blue Flower
Muriel Spark: Loitering with Intent
Muriel Spark: The Girls of Slender Means
John Fowles: Jumalten naamiot
Shaun Bythell: The Diary of a Bookseller
Kesäkuu
Liane Moriarty: Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista
Adam Kay: This is Going to Hurt: Secret Diaries of a Junior Doctor
Svetlana Aleksijevitš: Tšernobylista nousee rukous
Lara Prior-Palmer: Rough Magic – Riding the World’s Wildest Horse Race
Roope Lipasti: Jälkikasvukausi
Rachid Benzine: Lettres à Nour
Françoise Sagan: Tervetuloa, ikävä
Diana Evans: Ordinary People
Eveliina Talvitie: Kovakuorinen
Jenny Erpenbeck: Mennä, meni, mennyt
Toukokuu
Orhan Pamuk: Punatukkainen nainen
Karina Sainz Borgo: La hija de la española
Alice Zeniter: Unohtamisen taito
Sophie Mackintosh: The Water Cure
Aeham Ahmad: The Pianist of Yarmouk
Ingrid & Joachim Wall: Kun sanat loppuvat: Kim Wallin tarina
Mia Kankimäki: Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin
Aris Fioretos: Nelly B:n sydän
Huhtikuu
Pauliina Vanhatalo: Tuulesta temmattu elämä
Sally Rooney: Keskusteluja ystävien kesken
Nina Lykke: Ei, ei ja vielä kerran ei
Miki Liukkonen: Hiljaisuuden mestari
Jonas Hassen Khemiri: Isän säännöt
Amita Trasi: The Color of Our Sky
Pirjo Toivanen: Pyhä paha perhe
Rebecca Stott: In the Days of Rain
Marilynne Robinson: Housekeeping
André Aciman: Kutsu minua nimelläsi
Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja. NYT. Ajankohtainen yhteiskuntaoppi
Maaliskuu
Serdar Özkan: Omer ja Kuoleman enkeli
Mary Lynn Bracht: White Chrysanthemum
Emma Kantanen: Nimi jolla kutsutaan öisin
Lisa See: The Island of Sea Women
Claudie Gallay: Odottamaton kauneus
Lisa Brennan-Jobs: Pikkusintti
Eeva Kilpi: Sininen muistikirja
Stephen Fry: Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece
Clemantine Wamariya & Elizabeth Weil: The Girl Who Smiled Beads: A Story of War and What Comes After
Helmikuu
Stephen Fry: Moab Is My Washpot
Niina Mero: Englantilainen romanssi
Helen Macdonald: H is for Hawk
Tuuli Salminen: Rannalla poika
Marisha Rasi-Koskinen: Auringon pimeä puoli
Tammikuu
Emma Hooper: Koti-ikävän laulut
John Boyne: The Heart’s Invisible Furies
Elizabeth Strout: Olive Kitteridge
Muriel Spark: The Prime of Miss Jean Brodie
Johanna Laitila: Lilium regale
Penelope Fitzgerald: The Bookshop
Jennifer Clement: Rakkaudesta aseisiin
Jennifer Clement: Varastettujen rukousten vuori
Edellinen sivu Seuraava sivu